keskiviikko 27. kesäkuuta 2012

It's not hard, it's just different

Hey!!

Otsikko on yks lause, jonka sanoi yksi mun pienten valmenettavien tytön äiti, joka on kans joskus ollu vaihdossa Amerikassa. Ei mulla tässä oo nyt paljon mitään kerrottavaa, kesä menee ihan ok, vaik vois olla parempi sää tuolla et pääsis heittämään talviturkin kun en oo sitäkään vielä päässyt heittämään. Eilen sain hostäidiltä kirjeen missä oli semmonen vihko, joka pitää täyttää jos aikoo urheilla koulussa. Aion varmaan koulussa aloittaa cheerleadingin, basketballin ja uinnin ehkä, en oo vielä ihan satavarma noista lajeista.

Löysin yhen toisen vaihtarin tämmösen vaihtarikyselyn niin aion vastata nyt niihin kysymyksiin.

1. Milloin päätit lähteä vaihto-oppilaaksi?
No noin 2 vuotta sitten näin koulun ilmoitustaululla YFU:n esitteen kesäkurssista Amerikkaan. Päätin hakea sinne mutta en päässyt sinne, joten niimpä päätin hakea koko vuodeksi USA:han ja tadaa tässä sitä ollaan kohta matkalla valtameren toiselle puolelle.

2. Miksi päätit lähteä juuri Amerikkaan?

- En tiiä, Amerikka on aina jotenkin kiinnostanut mua ja oon halunnu aina päästä näkemään millasta siellä oikeesti on eikä vain kattoo elokuvista minkä näköstä siellä on. Ja sit kans halusin lähteä sellasseen maahan missä ihmiset puhuvat englantia äidinkielenään, koska haluan isona lentoemännäks ja siinä ammatissa täytyy osata hyvin englantia niin myös osiksi sen takia. Mulla oli muistaakseni muina kohdemaavaihtoehtoina 1. USA 2. Kanada 3. Australia 4. Iso-Britannia 5. Saksa. Toi Saksa ihan sen takii viidentenä kun siihen piti laittaa jotain ja muut maat ei oikeen kiinnostanut ja olin kuitenkin lukenut saksaa 5 vuotta ja käynyt siellä kerran.


3. Mitä pelkäät eniten vaihtovuodeltasi?
- Varmaan sitä että tuunko toimeen isäntäperheen kaa ja saanko ystäviä koulusta. Ja varmaan yleensäkin sitä et minkälainen se vuosi tulee olemaan.

Mun koti seuraavan vuoden ajan


4. Miten uskot muuttuvasi vuoden aikana?
- No ihan varmaan itsenäistyn tosi paljon ja saan itsevarmuutta lisää ja tietenkin englanti parantuu. Ja uskon saavani paljon uusia kokemuksia ja uusia kavereita.

5. Onko sinulla suunnitelmia mitä aiot tehdä vuoden aikana?
- No kun oon jo saanut isäntäperheen niin me aiotaan käydä Niagaran putouksilla, Mexicossa, Rock n Rollin Hall of Famella ja vaikka missä muissa paikoissa :) Ja tutustuu uusiin ihmisiin ja saada elinikäisiä ystäviä.

6. Jännittääkö lähtö?
- No ehkä vähän. Kyllä varmaan sitten vähän lähempänä alkaa jännittää enemmän. Mun lähtö on siis 7.8. ja lennän Frankfurtin kautta varmaankin Chicagoon tai toinen vaihtoehto olis Washinton D.C. mut toi Chicago on lähempänä mun paikkaa.


7. Harrastatko mitään tällä hetkellä? Aiotko aloittaa uuden harrastuksen Amerikassa?
- Harrastan ratsastusta ja tanssillista voimistelua, mutta voimistelu on nyt kesätauolla joten ratsastusta nyt vaan. Ja jatkan ratsastusta sielläkin, koska mun hostperheellä on 4 hevosta. Sit aattelin varmaan alottaa cheerleadingin ja koriksen ja ehkä uinnin. :)


8. Pelottaako lähteä yksin?
- Ei hirveesti, kun oon matkustanut Unkariin, Saksaan ja Italiaan yksin koulun ja ex-voimistelujoukkueen kaa. Ja sit kun YFU:lla matkustetaan porukassa ja yks tyttö tulee samaan paikkaan kun minä niin ei silleen pelota lähteä.


9. Minnepäin kohdemaatasi haluaisit lähteä?
- Tietenkin halusin Californiaan, mutta tää Corry, Pennsylvania on oikeesti tosi hyvä paikka ja oon ihan tyytyväinen tähän :) Ja kaikki osavaltiot ois käynyt mulle, paitsi Alaska mut muut joo ja Pennsylvania on ihan hyvä paikka :)

10. Kuinka usein aiot olla yhteydessä perheeseen ja kavereihin Suomessa?
- Perheeseen varmaan joka viikko tai joka toinen viikko, ei olla vielä sovittu siitä. Kavereihin tietenkin Facebookin kautta oon yhteydessä, mut en oo siitäkään vielä sopinut mitään. Mutta kyllä oon yhteydessä perheeseen ja kavereihin joka viikko tai vähintään joka toinen viikko.



Tässä oli nyt tämä vaihtarikysely ja saa multa kysyy muitakin kysymyksiä, jos jokin jäi epäselväksi.
Mut ei mulla nyt muuta.
Love,
Saija






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti